Let them eat cake

Ibland fattar jag ingenting. Igår publicerade branschtidningen Resumé, helt okritiskt en utomhuskampanj för Unicef, där jag var tvungen att Googla för att förstå vad de ville. Enligt kommunikationschefen på Unicef, Andreas Eriksson, byggde kampanjen på idén...

Bosse Rönnberg har absolut rätt.

Reklambranschens tidning som oftast bara innehåller skvaller levererar trots att ett och annat guldkorn. Nu senast hade man intervjuat Bosse Rönnberg, en av branschens förgrundsfigurer under 80- och 90-talet. I den säger han bland annat att han saknar den säljbara...

Tjugofem år för sent IP-Only.

Nu var det dags igen för lite reklamgnäll. I dagens Resumé (på Internet!!!!) berättas om IP-Onlys nya reklamkampanj som ska få Stockholmare att i större utsträckning ansluta sig till fiber eller som Kamran Alemdar, CMO på IP-Only uttrycker det – Hela kampanjen handlar...

Fyndigt eller förståeligt?

Den som följer min blogg har väl knappast kunnat undgå att jag ofta funderar på hur reklambyråer och dessas uppdragsgivare tänker. Ett exempel som jag har retat upp mig länge på är när Scandlines Sverige AB och HH Ferries AB, som båda trafikerar Helsingborg –...