av Martin Graap | sep 23, 2020 | Reklam |
I Resumé Insikts Q&A berättas att Anyfins marknadschef Mimmi Arndt inspireras av Apples legendariska reklam. Det syns ju tydligt när man jämför deras reklamfilmer, eller hur...
av Martin Graap | jul 19, 2020 | Reklam |
Annonstext på engelska i Dagens Nyheter? Som uppmanar oss att redan nu spela in ett meddelande som våra nära och kära kan lyssna på när vi gått hädan. Huh! Dessutom tveksamt om det är en bättre upplevelse att lyssna på än att läsa en bok. Det bästa jag kan säga om...
av Martin Graap | jul 15, 2020 | Reklam |
När katten är borta dansar råttorna på bordet. I det här fallet är det copywriters som har fått fria händer; vilket är ett genomgående tema när det gäller DNs Reklamcup. Särskilt kreativa verkar de inte vara, åtminstone jämfört med de som jag samarbetade med på 80-...
av Martin Graap | jul 1, 2020 | Reklam |
Så var det dags för DNs årliga ”Reklamcup” igen, där reklambyråer tävlar mot varandra i att producera ”kreativa helsidor” i gissa vilken tidning. Som vanligt slår de flesta reklambyråer knut på sig själva och levererar alster som...
av Martin Graap | jun 10, 2020 | Reklam |
Den här annonsen tigger om stryk. Det är väl självklart att ingen läser en så här dåligt skriven text. Och att ingen är intresserad av deras ”smart delfin”. Hur de dessutom bär sig åt för att ha ”sänkt effektiv ränta på i snitt 64 %”...
av Martin Graap | maj 4, 2020 | Reklam |
Burger King och Coca Cola är bara några exempel på hur man helt skamlöst försöker sälja mer och/eller ”stärka” sitt varumärke genom att utnyttja människors olyckor. I det här fallet mänsklighetens olyckor. Burger Kings kampanj går ut på att man får en...
av Martin Graap | apr 27, 2020 | Reklam |
Sibylla verkar vara glada om kunderna trängs utanför deras korvmackar, inte minst nu i Corona-tider. Eller hur ska man annars tolka deras reklamkampanj ”I nöd och lust”? Framför allt filmen är inte särskilt subtil där man skryter om att Sibylla har stekt...
av Martin Graap | mar 5, 2020 | Reklam |
Häromveckan ondgjorde jag mig över Burger Kings ”Something is rotten at Burger King”-kampanj kreerad av reklambyrån Ingo. Enligt egen utsago har kampanjen delat svenska hamburgerätare i två läger; de som vill ha sin med cheese och de som föredrar...
av Martin Graap | mar 4, 2020 | Reklam |
Hatten av för Logitech och deras reklambyrå Wenderfalck för att på ett mycket smart (på gränsen till genialt) sätt lyfta fram företagets...
av Martin Graap | mar 1, 2020 | Reklam |
Hoppas att de har skrivit fel, att det ska vara miljard i stället för miljon. Och, om inte, att alla inblandade har jobbat gratis, t ex arbetsgruppen på Acne som bestod av 13 personer, de ansvariga på Svenska Freds som var fem till antalet, plus Redpipe och Mobiento...
Senaste kommentarer