av Martin Graap | feb 24, 2020 | Uncategorized |
...
av Martin Graap | jan 15, 2020 | Reklam |
”Keeping up with the Jonseses” är ett uttryck som har använts länge i den engelskspråkliga världen som refererar till jämförelse med våra grannar, deras sociala klass och ansamling av materiella tillgångar. Att misslyckas med att hålla jämn takt med...
av Martin Graap | okt 5, 2019 | Allmänt, Reklam |
Ibland fattar jag ingenting. Igår publicerade branschtidningen Resumé, helt okritiskt en utomhuskampanj för Unicef, där jag var tvungen att Googla för att förstå vad de ville. Enligt kommunikationschefen på Unicef, Andreas Eriksson, byggde kampanjen på idén...
av Martin Graap | sep 19, 2019 | Reklam |
...
av Martin Graap | sep 18, 2019 | Allmänt, Reklam |
Jag pratade nyss med en släkting som arbetar inom internationell broadcasting (linjär-TV) där han kallt konstaterade att det är få av dessa som kommer att överleva konkurrensen från utbudet på Amazon, Netflix, HBO, Viaplay, Hulu och allt vad de heter. De som kommer...
av Martin Graap | aug 28, 2019 | Reklam |
Reklambranschens tidning som oftast bara innehåller skvaller levererar trots att ett och annat guldkorn. Nu senast hade man intervjuat Bosse Rönnberg, en av branschens förgrundsfigurer under 80- och 90-talet. I den säger han bland annat att han saknar den säljbara...
av Martin Graap | aug 10, 2019 | Allmänt |
Det är väl typiskt, när man väl snubblar över något riktigt bra så handlar det om en nutid och framtid som inte känns överdrivet attraktiv. Det handlar om boken (om ”bok” nu är rätt ord – kanske ”pamflett” passar bättre) ”The age of...
av Martin Graap | aug 1, 2019 | Reklam |
Nu var det dags igen för lite reklamgnäll. I dagens Resumé (på Internet!!!!) berättas om IP-Onlys nya reklamkampanj som ska få Stockholmare att i större utsträckning ansluta sig till fiber eller som Kamran Alemdar, CMO på IP-Only uttrycker det – Hela kampanjen handlar...
av Martin Graap | jul 31, 2019 | Allmänt |
Det är inte lätt att vara positiv i dessa tider. Först var sommaren för varm. Sedan regnar det, inte heller bra. Magnum-glassarna blir mindre och dyrare. Isarna fortsätter att smälta samtidigt som över en halv miljon svenskar vill sänka priset på bensin. Ebba Buch...
av Martin Graap | jul 31, 2019 | Reklam |
Den som följer min blogg har väl knappast kunnat undgå att jag ofta funderar på hur reklambyråer och dessas uppdragsgivare tänker. Ett exempel som jag har retat upp mig länge på är när Scandlines Sverige AB och HH Ferries AB, som båda trafikerar Helsingborg –...
Senaste kommentarer